Tratamente de canal

Ce este tratamentul de canal?

Devitalizarea unui dinte ( scoaterea nervului ) este considerate singura manevra " oarba " din cadrul terapiei stomatologice, ca urmare, presupune o deosebita atentie si indeminare din partea stomatologului. Manevrele din endodontie sunt: curatarea canalelor radiculare, prepararea si conformarea mecanica a acestora si sterilizarea si obturarea.

Daca in urma consultului medical stomatologul dumneavoastra hotaraste ca aveti nevoie de un tratament de canal aceasta nu este neaparat o veste rea, inseamna ca dintele dumneavoastra poate fi inca salvat. Nu trebuie sa va fie teama, tratamentul se efectueaza sub anestezie si este nedureros. Daca tratamentul endodontic se efectueaza defectuos sau prea tirziu, exista riscul aparitiilor unor complicatii.

Pulpa dentara este de fapt un pachet vasculo-nervos ce da practic viata dintelui, iar telul nostru este pastrarea vitalitatii dintelui.
Inflamatia pulpara se desfasoara într-o succesiune de faze ca urmare a actiunii unui agent patogen. Daca nu se intervine terapeutic în fazele de debut ale inflamatiei,nu se ajunge la o vindecare spontana ci la o pierdere a vitalitatii dintelui.
Este un lucru deja stiut ca orice afectiune surprinsa într-o faza incipienta este mai facil de tratat si riscul aparitiei unor complicatii este mult diminuat.Microorganismele ce au produs inflamatia pulpara traverseaza dintele si populeaza osul inconjurator, moment în care afectiunea a ajuns la un ninel superior iar durata si complexitatea tratamentului sunt crescute,uneori fiind necesara chiar o interventie chirurgicala ajutatoare tratamentului endodontic numita REZECTIE APICALA.

Obiectivul final al tratamentului unui dinte ce a suferit o afectiune ireversibila este obturarea canalului sau canalelor radiculare si consta în aplicarea unui material care sigileaza canalul radicular.
Dupa obturatia de canal apare de la o usoara jena la atingerea dintelui pâna la senzatia de durere spontana a dintelui.Este un fenomen normal care dispare in cateva zile.